• Taxa de autostrada sau rovinieta mai scumpa?

    In zilele urmatoare Guvernul Boc va avea discutii privind legislatia privind posibilitatea de a introduce o taxa pentru utilizarea autostrazilor. Daca nu se aproba aceasta taxa este posibil, Ministerul Transporturilor sa scumpeasca rovinieta, pentru a putea acoperi costurile de intretinere si reparatii ale drumurilor si autostrazilor. Din informatiile care au ajuns si la noi, este destul de probabil ca de la sfarsitul anului 2012 sau cel tarziu din 2013, soferii care vor utiliza autostrazile romanesti sa fie nevoiti sa scoata din buzunar 3,5 euro pentru fiecare segment de 100 de kilometri de autostrada.

    Citește mai departe...

Tipuri de transport al marfurilor

Dezvoltarea continua a economiei si ridicarea nivelului de trai totodata, au dus inevitabil la o cerere mare de produse, care odata fabricate, trebuiesc transportate catre consumatori. Acesti factori au dus la infiintarea firmelor de transporturi , de la cele mai mari, care se ocupa de transportul marfurilor la nivel global, pana la firmele mici, locale, care se ocupa si cu transport mobila sau transport moloz si au acoperit segmentul de transport al marfurilor de la fabricanti la distribuitorii locali.

Astfel, avem urmatoarele tipuri de transport marfa:

  • transportul aerian al marfurilor, cu toate ca este putin mai scump, ofera rapiditate si eficacitate datorita regularitatii si frecventei curselor aeriene indiferent de anotimp, foarte rar existand curse anulate si numai in anumite conditii extreme;
  • transportul maritim, cunoscut drept unul din cele mai vechi tipuri de transport marfa, ocupa un loc important in transportul marfurilor datorita capacitatii foarte mari de marfa (pana la 300.000 de tone –capacitate bruta) pe care navele o pot incarca. Totodata, navele de transport marfa se impart in doua categorii mari si anume: navele de transport marfuri lichide si navele de transport marfuri uscate. Pretul redus al transportului corelat cu capacitatea mare de marfa ce poate fi transportata, face din transportul maritim al marfurilor unul din cele mai avantajoase tipuri de transport;
  • transportul feroviar, se situeaza pe locul 2 mondial din punct de vedere al capacitatii marfurilor ce pot fi transportate. Acest tip de transport este folosit in transportul intern si intercontinental, avantajele acestuia fiind regularitatea cu care se desfasoara, cunoasterea anticipata a preturilor si posibilitatea de a se face calcule exacte cu costurile de transport, dar si asigurarea integritatii marfurilor datorita riscului foarte mic de accidente in care marfa sa poata fi deteriorata;
  • transportul rutier, unul dintre cele mai folosite tipuri de transport al marfurilor datorita pregatirii rapide a marfurilor si posibilitatii transportarii acestora, direct de la punctul de incarcare pana la punctual de destinatie. Acest tip de transport ofera mobilitate, putandu-se folosi orice tip de drum, in aproape orice conditii atmosferice.

Popularitatea cea mai mare este detinuta de transportul rutier, firmele specializate in transport moloz, transport mobila, materiale de constructii, marfuri perisabile sau chiar unelte si utilaje, asigurandu-si locul pe piata transporturilor datorita necesitatii acestora in functionarea societatii la nivelul actual. Aceste firme sunt intr-o continua lupta de acaparare a pietii, multe firme de transport al marfurilor incercand sa vina cu preturi promotionale si oferte diverse (spre exemplu firmele specializate in transport moloz ofera si descarcarea acestuia, fara costuri suplimentare din partea clientilor, la groapa de gunoi sau la serviciile de transport mobila se ofera si incarcarea si descarcarea acesteia) pentru a-si atrage clientii.

Rovinieta electronica - Copyright 2011 - Toate drepturile rezervate.